Min första healingsession

Idag kom min första frivilliga klient hit och fick Eterisk Kristall healing av mig.

Klienten ville få hjälp med smärtproblematik. Värk från nacken ner till svanken på vänster sida, förmodligen muskulärt. Och smärta i båda knäna. Framförallt vänster, sen gammalt. Artros. Och även höger, mer nytillkommet. 

Jag valde ut 4 stenar. 

Turkos: Helande. Används på alla fysiska sjukdomar. Stärker inre organ. Bra att lägga stenen på smärtande områden då Turkosen drar till sig obalansen/sjukdomen. 
Jag placerade stenen på halschakrat. Placerade även en Turkos på varje knä för förstärkande effekt.

Bärnsten: Drar ut sjukdomar och absorberar smärta. Öppnar och renar chakran.
Jag placerade stenen på hjärtchakrat. 

Grön Aventurin: Bra för muskler och nervsystem.
Jag placerade stenen på solarplexuschakrat. 

Röd Jaspis: Bra mot alla former av fysisk och psykisk smärta. 
Jag placerade stenen på rotchakrat. 

Klientens upplevelse av healingsessionen: 

Först kände hon en värmekänsla i huvudet. Som att värmen sipprade ut och sköljde över huvudet. Sen en pirrande/rysningskänsla, mer på vänster sida av huvudet. 
Korsryggen vänster sida: pirrande/rysningskänsla. 
Såg en lila/rosa färg. En lila som strålade ut i en ljusare nyans.
Över solarplexuschakrat kände hon värme och vibration. Här blev hon även snurrig i huvudet, upplevde känslan av att åka karusell. Upplevde att huvudet drogs åt vänster.
Under hela sessionen upplevde hon ett litet tryck över hela huvudet och ett svagt pulserande. 
I höger knä kände hon en vibration mitt på knäskålen. Värmekänsla. Men även en blandning av varmt/kallt.
Vänster knä: kändes som att ha ett åtsittande knäskydd runt hela knäet. Tryckkänsla. Svårt att förklara, en form av smärta men ändå inte.

Min upplevelse under healingen:

På varje ställe jag placerade min hand upplevde jag värmeökning. På solarplexuschakrat kände jag även stickningar och pirrningar. Sen plötsligt blev jag väldigt yr i huvudet, svimningskänsla. Väldigt starkt! 
(Intressant att klienten upplevt karusellkänslan samtidigt på samma ställe) 
När jag hade handen på det vänstra knäet upplevde även jag en diffus känsla av smärta som spred sig ända upp till underarmen. Håller med om att det är svårt att förklara den känslan. Men det gjorde inte ont. 

En härlig känsla att få en sån bra feedback på healingen! :-) Trots att jag var aningens nervös och spänd inför min första behandling som healer! 

Intressant oxå att hon upplevt extra mycket fysiska sensationer på den vänstra sidan, då det är just där hon har flest problem! 

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0