Ekorren

En liten stund efter jag skrivit mitt senaste inlägg befann jag mig i badrummet. Jag tittade ner på badrumsmattan av en slump och då framträdde en bild av en ekorre i mattan. Hastigt, innan den försvann och jag återigen bara såg mattan och dess mönster. Jag kollade upp betydelsen av ekorren:

Ut med det gamla och in med det nya. Min gåva till dig är upptäckarglädje. Gör dig av med det gamla och skapa därigenom nya möjligheter. /Solöga

Det budskapet passar perfekt in på det jag jobbar med nu! Jag jobbar med min personliga utveckling i syfte att gå in på djupet och frigöra allt gammalt jag samlat på mig, som gamla tankar, mönster och beteenden. Just för att kunna skapa nya möjligheter för mig själv!

Så, tack ekorren för att du gav mig budskapet att fortsätta mitt arbete med upptäckarglädje! Att glädjas åt mina insikter och mina framsteg.

För trots att personlig utveckling kan vara riktigt jobbigt ibland så är det roligt varje gång jag kommer till insikt. Aha-upplevelserna är så viktiga för att jag ska kunna förstå mig själv bättre. Och på så sätt kunna förändras till det bättre.


jessicat.blogg.se

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0