Meditation - Kraftdjur 2

Mediterade igen innan jag klev upp ur sängen.

Jag står på en öppen plats och en bit framför mig har jag tät skog/djungel. Det finns en öppning i den rakt fram och efter en liten stund kommer den svarta pantern ut, går långsamt emot mig. Nästan kråmande. Tar ett varv runt mig och sätter sig vid min högra sida.
När hon satt sig kommer lejonet ut, går långsamt emot mig och sätter sig vid min vänstra sida. Jag klappar dom på huvudet. Solvarma pälsar. Väldigt lugnt och avslappnat. Mycket ljus, solljus.
Sen kommer en stor elefant lunkande ut från öppningen, den går runt mig och stannar stående strax bakom mig.
Örnen kommer flygande och uppehåller sig rakt ovanför mitt huvud.
Jag ser en vacker vit svan som simmar i kristallklart vatten.
En räv kommer ur öppningen och sätter sig en bit framför mig.
Avslutningsvis flyger en fjäril runt oss alla, den är ljus och glittrande.

Sen upplever jag en sugande känsla, som att jag dras djupare in i meditationen. Alla djuren försvinner. Då hör jag en röst som säger: Ari...Ari....vi kommer till sommaren.

Jag vaknar upp.

Undrar vad det där Ari, Ari betyder? Ska bli spännande att få veta förklaringen i framtiden :)

Betydelsen av PANTERN, LEJONET, ÖRNEN och ELEFANTEN som kraftdjur skrev jag om i föregånde inlägg, Meditation - Kraftdjur.

FJÄRILEN:
Dansa, måla, skapa, uttryck dig själv. Min gåva till dig är att kreativt gestalta det du vill att andra skall se. "Vi fjärilar bär på drömmar, det är vi som förmedlar dem till dig. Vill du leva din dröm här och nu? Gör som vi. Dansa din dröm levande." Med andra ord - sluta fundera - gör något kreativt av dina idéer.

RÄVEN: Ett kreativt sinne finner alltid en lösning. Min gåva till dig är att lita på dig själv.
Räven lärde mig att inte tvivla på mig själv, min väg eller min gåva. Den visade mig att rävar klarar sig så bra just genom att de känner full tillit till sig själva och sina förmågor.

SVANEN: Musiken är din medicin. Min gåva till dig är inspiration.
Satsa på musiken.

En hel del av det de står för stämmer in på min nuvarande livssituation.

Jag har hört att djurens positioner runt oss oxå ska ha en betydelse. Jag får kolla upp det framöver :)


Källor: Djurens Språk av Solöga

Emma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0