Meditation - Kraftdjur

Idag satt jag i solen på balkongen en stund och mediterade. Jag kan tillägga att jag inte brukar meditera så ofta, jag har inte riktigt ro i kroppen känner jag. Men jag har lovat mig själv att försöka iallafall. Så, sagt och gjort.

Det första jag såg var en totempåle, sådana brukar jag ofta se vid meditativa tillstånd, eller ibland bara när jag blundar. Strax efter det tog ett indianansikte form, en man i fjäderskrud som tittade upp mot himmelen. Sen flög örnen över mig (den drömde jag oxå om för ett tag sen). Jag såg en svart panter som öppnade sitt gap och visade alla vassa tänder. Jag såg 4 lejontassar i rörelse, svansen som nästan släpade i marken och slutligen lejonansiktet i närbild. Väldigt ljust och lugnt runt lejonet. Fridfullhet och harmoni. Såg oxå en elefantsnabel som lyfte sig mot himmelen.

Jag har hört talas om kraftdjur men har inte tagit reda på så mycket mer ingånde...än. Men det verkar spännande. Jag är rätt övertygad om att de djuren som visade sig för mig i meditationen är mina kraftdjur. Dom finns runt mig just nu av ett syfte.

Jag lyckades hitta på lite information om de djurens betydelse:

ÖRNEN
Dela din visdom med andra. Min gåva till dig är att sprida din visdom. Här gäller det att stå för din egen visdom.

PANTER/SVART PANTER
Du är en föregångare. Min gåva till dig är att bana väg för andra.
Här gäller det att inte vara rädd för din egen kraft. Panterns mod gör att den vågar vara först, den går där ingen annan gått förut. Den känner heller inte rädsla inför något eftersom den verkligen är ett med anden. Den vet att det enda den möter genom livet är sig själv i olika skepnader.


ELEFANTEN
Dela med dig av din visdom. Min gåva till dig är att vara en lärare.
Det finns saker som du kan lära andra. Som elefanterna sa till mig: " Vi är de äldre, vi som minns allt sedan skapelsens början. Vår uppgift är att minnas allt som skett och att föra den uråldriga visdomen med oss in i framtiden. Vi är de som minns."

LEJONET
Ett öppet hjärta är ett modigt hjärta. Min gåva till dig är att vara modig.
Var stolt över vem du är. Låt världen ta del av din begåvning och din visdom. Ett modigt lejon gömmer sig inte.

Jag kan relatera till mycket av det som kraftdjuren står för. Känns som att mycket av det handlar om var jag står just nu och vart jag är på väg i framtiden :)

Källor: Djurens Språk av Solöga

Emma






Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej! Jag såg att du hade skrivit i en gammal vän/bekants blogg och blev nyfiken. När jag läste din blogg nu så blev jag inspirerad till att meditera, och eftersom jag hade tid nu på morgonen så gjorde jag det. Underbart härligt! Men jag har inte mediterat så mycket i mitt liv och känner att jag än så länge behöver ledda meditationer, har bara en cd som det är nu. Har du tips på någon bra meditation? Mediterar du "av dig själv" eller är dina meditationer ledda?



Hoppas du får en fin dag!

/Isabell

2012-05-15 @ 07:00:11
URL: http://bellatrixofix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0