Unicorn

För några dagar sen drog jag ett kort till mig själv. Det jag ville veta var vad som var viktigast för mig att veta just då.

Jag drog kortet: Unicorn

Där dök enhörningen upp igen, tänkte jag. Tre gånger på kort tid.

Jag läste kortet och det stod bl a: indulge your creative, imaginative and magical side through some form of artistic expression.

Kort och gott handlar det om att låta min kreativa sida komma till uttryck i någon form, te x genom skrivande. Och det är precis det jag gör! Skrivandet har alltid varit min starka sida och jag har alltid haft lätt för att uttrycka mig i skrift. Dessutom tycker jag att det är roligt samtidigt som det är en form av terapi för mig. Jag bearbetar mycket på det sättet. Det är den största anledningen till att jag skapade den här bloggen. Sen är det lite roligare att blogga än att skriva ner saker och ting i ett kollegieblock som får ligga i en låda och samla damm :)

Skriva kommer jag alltid att göra.

Emma

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0