Besök från Andra Sidan

För några veckor sedan var jag nere i tvättstugan. Jag hade precis torkat av maskinerna och stod med ryggen mot dörren och sköljde ur trasan. Då känner jag mig plötsligt iakttagen och vrider på huvudet och tittar mot dörröppningen. Där skymtar jag en man, lång och reslig. Sen försvann bilden. Jag fortsätter att skölja ur trasan. Då reser sig varenda hårstrå på kroppen och jag känner att han står precis bakom min vänstra axel. Jag frågar vem han är. Då visar han mig en bild på sig själv med lång ljusbrun rock och matchande hatt. Tyvärr ingen ansiktsbild. Men jag får känslan av att han är äldre. Efter det försvann känslan och jag gick upp till mig igen. Väl hemma funderade jag på vem mannen var. Då hör jag en sång: "Upp på källarbacken, upp på källarbacken har jag en vän". Då förstod jag vem mannen var! Min farfar! Han dog när jag var i 9årsåldern, kanske 10? När jag och min bror var små brukade han sitta och gunga oss på sitt ena ben samtidigt som han sjöng den sången! 
 
Tänk va andevärlden är finurliga med att få oss att förstå :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0