Meditation symboler

Nu var det längesen jag mediterade...igen ;) Men idag gjorde jag det. Som vanligt tog jag hissen ned till sjunde våningen och klev ut i Drömmarnas Trädgård. 
 
Så fort jag tagit det första steget ut ur hissen fick jag en ananas i famnen.
 
Ananas: Lev för dagen. Visdom: Idag är en underbar dag. Allt är bra. Jag är nöjd. Dina farhågor förvärrar situationen så sluta upp med att oroa dig. Koppla av, lev i nuet och det ordnar sig.
 

Budskapet från ananassymbolen var verkligen mitt i prick! Jag måste lära mig att leva i nuet och inte stressa upp mig över framtiden. Koppla av...allt är lugnt. 
 
En uggla såg mig rakt i ögonen på mycket nära håll och sen satte den sig på min högra axel. 
 
Uggla: Gör bruk av din egen visdom. Min gåva till dig är att föra din egen visdom vidare. För din visdom och tradition vidare genom t ex tal eller skrift.
 

Jag vet att jag är född med gåvor och jag vill verkligen utveckla dom så att jag kan hjälpa andra. Problemet är att jag inte vet exakt vad jag ska göra. Inom vilket område? Men jag tror att det handlar om healing i första hand. 
 
Innan jag gick tillbaka till hissen såg jag en korg full med blåbär. 
 
Blåbär: Din egen visdom gör dig framgångsrik. Visdom: Jag litar till mig själv. Jag litar till min egen visdom. Min egen visdom gör mig framgångsrik. Gå inte på någon annans väg. Följ inte i andras fotspår. "Jag skördar endast av min egen visdom - därför är jag oxå så framgångsrik", berättar blåbärsriset.
 

Då var vi där igen ;) Blåbären förstärkte ugglans budskap.Jag ska plocka fram mina egna förmågor i ljuset och lita på mig själv. Lita till att jag faktiskt kan! För jag kan! Sluta följa strömmen och ta min egen väg. Göra det jag vill och brinner för.Det kommer att gå bra. Det är dax nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0