Ayurveda

Igår fick jag äntligen hem mina Ayurvedaprodukter jag beställt:
 
Vata tvål: Normal till torr hud. Innehåller bla citrongräs
 
 
 

Vata te eko: Känner du dig frusen, orolig eller splitrad?
Lakrits, kanel, kardemumma och ingefära ger detta te söt smak och doft.
Det är värmande, lugnande och har en harmoniserande effekt.
Drick Vata te när vädret är kallt och torrt, eller när du känner att du inte kan slappna av.
Vata te är särskilt lämplig på kvällen, under resan och när du utför ett mentalt ansträngande arbete.
Eftersom téet har en lugnande effekt kan personer med Vata-dominans i sin fysiologi med fördel njuta av Vata te dygnet runt. Alla ingredienser kommer från certifierad ekologisk odling. 
 
 Peace of mind te: Redan från första koppen hjälper detta fräscha, naturliga örtte att balansera och lugna sinnet och känslorna. En delikat blandning av arjuna myrobalans, ashwagandha, kardemumma, kanelbark, marshmallowblomma, svartpeppar, pippali, fänkål, calamusrot, gotu kola, nejlika, brahmi, country mallow, lakritsrot, mintblad och spearmintblad. 
 
 Asian pear and red tea, shampo för skadat, kemiskt behandlat hår:
Från Organics serien. En mycket dryg och koncentrerad shampo baserad på naturliga ämnen och aromoljor av hög kvalitet. Grapefruktkärneextrakt är konserveringsmedel. Balanserande för Vata. 
 
Jag köpte även en Ayurvedisk och Vegetarisk kokbok. 
 

Källa: shop.vedalila.se (Därifrån har jag köpt dessa produkter)


 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0