Ljuskroppsmeditation

Nyss testade jag den första övningen Anna-Lena lagt upp i gruppen. Den kallas: "Ditt eget helande rum". En Ljuskroppsmeditation. Den här meditationen hjälper dig när du har kontakt med ljusvärlden och den ska du använda när du vill ta kontakt med ljusväsen. Med ljusväsen menas: änglarandliga guider och uppstigna mästare. De brukar kallas Ascended Masters på engelska och är en symbol för olika egenskaper de vill förmedla till människorna som vi kan tänkas behöva hjälp med. Det kan vara mästare från olika religioner eller helgon. 
 
Änglar däremot har aldrig varit människor utan de försöker höja ljuset i vår aura. Ju mer vi höjer ljuset i auran desto mer kan vi känna och se den andliga världen som lever i ljusdimensionerna. Man brukar säga att det finns ett oändligt antal världar och dimensioner och i denna meditation kommer du att skapa kontakt med ljusvärldar och andra dimensioner med mer ljus än vår värld. 
 
Min upplevelse av Ljuskroppsmeditationen:
 

Först kände jag att det pirrade i höger sida av huvudet. En närvaro. Sen såg jag mig själv ligga i en såssnipa av silver på en mjuk bädd av rosa bomull. Den gungade behagligt fram och tillbaka. Runt omkring mig fanns bara rymden. Sen svävade jag iväg uppåt omgiven av en ljusbubbla. Uppåt i rymden. Jag såg ett vackert kvinnoansikte. Hon log och hade mörkt uppsatt hår. Hon kändes bekant men ändå inte. Efter en stund hörde jag någon som sa: "Bedjan". Och lite senare någon som sa: "14". På slutet såg jag några gestalter som stod i en halvcirkel runt mig och min bubbla av ljus. Men det var så otydligt så jag kunde knappt urskilja något. Jag upplevde en känsla av glädje och lycka under nästan hela meditationen. Den känslan kom över mig direkt jag tänkte tanken att jag skulle göra meditationen :) Och glädjen fanns kvar ett tag efteråt. Jag blev även djupt avslappnad.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0